Květiny

Monday, May 28, 2007

To jsem se nadlouho odmlčela! Asi proto, že mne to nenutí mluvit o květinách, když jich kolem vidíme tolik denně rozkvétat! Při čtení Pohádky máje mne ale najednou trkla věta, že Helenka údajně pšstovala ve své zahrádce mezi spoustou květin také kolokázii. Co to je, jak ta kytka vypadá, začalo mne zajímat i popídila jsem se. No, z popisu jsem moc moudrá nebyla, i když prý nadzemní část této rostliny je natolik efektní, že se skutečně dodnes pěstuje v zahradách pro parádu. Zvláštní ale je, že kolokázie (Colocasia), je také jedlá, totiž její hlíza, která údajně dovede dorůst značných rozměrů. Za syrova je mírně jedovatá, ale podušená nebo povařená se prý hodí jako příloha. Inu, jen jestli to není tím, že lidé zbaští skoro všechno! Vzpomínám si na jednu známou, který dostala nějaké vzácné cibulky tulipánů. Ohromnmě se těšila, jak si je zasadí, v den D je připravila na stůl, ale sousedka ji odvolala mezi dveřa na jakousi veledůležitou poradu a než se žena vrátila, manžel dusil v kastrolu směs na guláš a ještě se vychloubal, jak se vyzná v domácnosti a jak pěkně manželku zastoupil. Místo cibule použil ten ňouma samozřejmě ony vzásné cibulky tulipánové. No, co se dalo dělat, guláš dovařili a snědli, byl prý výborný!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home